CPM- הסבר מפורט

הסבר CPM - תשלום עבור 1000 הקלקות 


להבנת ה CPM יש מקום חשוב ביותר בתוכניות שותפים (מכל סוג שהוא).

הסבר פשוט ובסיסי על CPM

CPM הוא ראשי התיבות של Cost per impression . פירושו הוא כמה כסף אתם מקבלים על 1000 חשיפות של המודעה שלכם (זה בהקשר של גוגל אדוורד)
הוא בהקשר של גוגל אדסנס כמה כסף אתם מקבלים עבור חשיפה של 1000 פעמים של המודעה.

אפשרות אחת - תשלום עבור 1000 חשיפות של המודעה

ישנן תוכניות שותפים אשר פשוט משלמות עבור ספר חשיפות של המודעה. לא משנה אם מקליקים עליה או שלא, הרעיון הוא פשוט כמה פעמים המודעה הוצגה ולפי זה הן משלמות (נניח דולר לכל 1000 הופעות.

אפשרות שניה - PPC והקשר לCPM

נניח שאתם משתתפים בגוגל אדסנס, ואתם שמים את הקוד של גוגל אדסנס באתר שלכם. ישנו אחוז מסוים של גולשים הלוחץ על המודעה שלכם, וישנו ממוצע של כמה כסף אתם מקבלים על כל קליק. במקרה כזה אתם לא מקבלים תשלום לפי אלף מודעות אלה לפי אחוז הלוחצים כפול כמה כסף לכל קליק. 

העניין הוא ששני המשתנים האלה משתנים (כמה כסף לכל קליק, וגם כמה לחצו  על כל קליק). יחד עם זאת אתם יכולים לחשב מה היה קורה אילו היו נחשפים 1000 איש למודעה 

איך מחשבים
  1. תחילה מחשבים את הרווחים שלכם = כמה פעמים הקליקו על המודעה שלכם כפול כמה כסף קיבלתם לכל קליק
  2. ואז לוקחים את התוצאה של "1" ומחלקים אותה בכמה פעמים הוצג הדף
  3. אם מכפילים את מה שיצא ב 1000 אז מקבלים הכנסה לאלף הופעות

איך להשתמש בזה

אבל מה זה טוב? הרי זה תיאורטי בלבד, מה שחשוב זה כמה מקליקים וכמה מקבלים על כל קליק

התשובה נעוצה בסטטיסטיקה: אם יש לכם הרבה תצוגות דף תוכלו בסופו של דבר לראות שהמספרים "מתאזנים" כך שלכל אלף צפיות אתם מקבלים סכום מסויים (נניח 20 שקלים)

כתוצאה מכך אפשר להשתמש בכך לכמה צורות
  • הדרך הטרוויאלית היא לדעת כמה אנשים להביא לאתר שלכם (קידום אתרים) כדי להרוויח X שקלים. 
  • הדבר החשובה קשורה להשוואות: ישנם אתרים שההכנסה לאלף חשיפות היא יותר גדולה מאפשר אתרים אחרים (זה נכון לגבי שפות שונות, וגם לגבי נושאים שונים של אתרים).
חשיפות זה יכול להיות באנר, מודעה וכד'. 

קישורים